Listing 1 - 10 of 756 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Veel scholen, veel jongeren, veel leerkrachten, veel klasactiviteiten, veel omgaan met elkaar, . Scholen zijn een veelkleurig verhaal van menselijke verhoudingen, interactie en innerlijke beleving. Evenveel aspecten waarmee iets fout kan lopen, evenveel wegen om ermee om te gaan. Peter Adriaenssens, Gie Deboutte, Johan Deklerck, Chico Detrez, Wim D'haese, Anne Hermans, Hilde Leonard, Pat Patfoort en Willy Vandamme: een keure van de grootste experten uit de wetenschap en de praktijk belichten in dit boek de psychologische, pedagogische, criminologische en antropologische aspecten van probleemgedrag in het onderwijs. Een veelkleurig verhaal vraagt om een breed spectrum van preventie en aanpak. Leerlinggedrag is niet alleen oorzaak, maar kan ook als symptoom beschouwd worden van een breder functioneren van een school en van de samenleving. Dit boek wil de multi-aspectualiteit van probleemgedrag en de preventie en aanpak ervan in kaart brengen en naast theoretische inzichten ook praktische handvatten aanreiken, zodat leerkrachten, directies, CLB-medewerkers, hulpverleners en iedereen die actief is in het onderwijs inspiratie kan opdoen voor zijn concrete praktijk. Het boek is een goed gefundeerd, praktijkgericht boek met een schat aan informatie voor iedereen die met probleemgedrag in het onderwijs begaan is: leerkrachten, directies, CLB-medewerkers, hulpverleners, academici en studenten.
Gedragsstoornissen --- Preventieve jeugdzorg. --- Onderwijs. --- gedragsstoornissen --- schoolproblemen --- Educational psychology --- Personality development --- Gedragsproblemen --- probleemjongeren --- #PBIB:+107.21 --- Academic collection --- #KVHB:Probleemgedrag --- #KVHB:Schoolpsychologie --- adolescentie --- pesten --- preventie --- probleemgedrag --- weerbaarheid --- 467 --- gedragsproblemen --- orthopedagogiek --- zorgverbreding --- 465 --- Adolescentie --- Conflicten --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Pesten --- Preventie --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- conflicten --- jeugdzorg --- straffen --- Sociale vaardigheden --- 37.064 --- 120132.jpg --- Gedragsstoornissen ; onderwijs --- gedragsproblemen (ler) --- sociale vaardigheden (ler) --- jongeren --- onderwijs --- 362.7 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Problem children --- Education --- Belgium --- Behavior disorders in children --- PXL-Education 2015 --- probleemhantering --- onderwijsbegeleiding --- Onderwijs --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
This book systematically and consistently analyses a wide range of symbols for Europe, critically interpreting their often contradictory or ambiguous dimensions of meaning and uncovering several astonishing aspects of how Europe is currently identified - from above by the political elites as well as from below in critical arts or everyday life; from the inside by European actors but also from the outside by its surrounding others. The focus is on the European Union's main symbols, but they are interpreted in relation to a diverse range of other alternatives, so as to uncover the main facets of Europe as it is currently symbolised. Bron : http://www.bol.com
Semiotics --- Europe --- #SBIB:309H504 --- #SBIB:327.7H200 --- Code en boodschap: sociologische, antropologische benadering --- Europese Unie: algemeen --- Europa --- EU --- Symbolen --- Politiek --- Identiteit --- Europese Unie --- Symbool --- Crisis --- Cultuur --- Maatschappij --- Film
Choose an application
Maak van je idee een krachtig businessplan en zet je zaak van meet af aan ijzersterk op de kaart. Een innovatief, diepgaand, consistent en krachtig opgesteld businessplan, dat is wat Business start-ups betracht. Een unieke aanpak, die radicaal verschilt van het klassieke stappenplan, inspireert de lezer om dynamisch aan de slag te gaan met de bouwstenen van het plan. Dankzij een gebruiksvriendelijk terugkoppelingsmechanisme komen de bouwstenen van het businessplan op een interactieve en organische wijze tot stand. De links tussen de bouwstenen van het businessplan worden zowel visueel als door middel van voorbeelden verduidelijkt. Per bouwsteen reikt het boek een denk- en werkkader aan, wat het bewustzijn van de lezer vergroot: enerzijds wat betreft de te onderzoeken aspecten en anderzijds de terugkoppeling naar eerder verworven inzichten die je naar aanleiding van nieuwe marktinformatie moet bijsturen. Bij het werkboek horen digitale templates om meteen aan de slag te gaan met je businessplan. Op de website van LannooCampus kunnen docenten en studenten deze digitale templates downloaden. Bron : http://www.boekenbank.be
businessplanning --- Business policy --- bedrijfsfinanciën --- ondernemingsplan --- 360.8 --- ondernemen --- ondernemingsplannen --- businessmodellen --- management --- Ondernemingsplannen --- 658.01 --- Organisatieleer --- Startende ondernemingen --- Management --- Businessplan --- Businessplan. --- New business enterprises --- Handbooks, manuals, etc. --- Bedrijfsbeleid --- PXL-Business 2020 --- strategisch management --- startups --- Startende onderneming --- Ondernemingsplan
Choose an application
Genealogy. Heraldy --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Genealogy --- Dictionaries [Dutch ] --- primary sources --- Flanders --- 910 --- familiegeschiedenis --- genealogie --- geschiedenis hulpwetenschappen --- histoire sciences auxiliaires
Choose an application
Redactie Vlabin-VBCDit boek verscheen naar aanleiding van dertig jaar OETC-projecten (Onderwijs in Eigen Taal en Cultuur). Via deze projecten konden anderstalige kinderen in Brussel een aantal uren per week les volgen in hun moedertaal. Op die manier wordt tweetaligheid gestimuleerd, waardoor ze perfect zijn voorbereid om door te stromen naar de middelbare school. Verslag van een succesverhaal in de vorm van een verzameling artikelen van verschillende auteurs die zowel over de inhoud als de vorm van de projecten schrijven. In het programma hanteert men een geïntegreerd model waarin een belangrijk deel van de lessen onderwezen wordt in de moedertaal zelf. Dit verhoogt het welbevinden van de kinderen, de motivatie en de schoolse prestaties en het zorgt voor een evenwichtige identiteitsopbouw. Bovendien gaat die meertalige opvoeding niet ten koste van de schooltaal. Dit is geen theoretisch verslag, maar een concreet en warm pleidooi voor de sociale cohesie in de maatschappij. Jammer dat aan dit succesverhaal een einde moet komen doordat de onderwijsminister de subsidies heeft geschrapt. Schreefloze letter; verlucht met zwart-witfoto?s.© NBD Biblion
psycholinguïstiek --- taalgebruik --- Psycholinguistics --- taalverwerving --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- meertaligheid --- Sociology of minorities --- Didactics of languages --- Intercultureel onderwijs --- Meertaligheid --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:39A4 --- Intercultureel onderwijs : basisonderwijs : Brussel --- Meertalig onderwijs --- Diversiteit --- Allochtonen --- Basisonderwijs --- 803.2 --- Migrantenkinderen ; onderwijs --- Vreemde talen; onderwijs --- 454.6 --- 474.6 --- student-tutoring --- taalonderwijs (ler) --- intercultureel onderwijs --- diversiteit --- allochtonen --- onderwijs in eigen taal en cultuur (OETC) --- basisonderwijs --- meertalig onderwijs --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Toegepaste antropologie --- Sociolinguïstiek --- Onderwijs in de Eigen Taal en Cultuur (OETC) --- Multilingual education --- Belgium --- Brussels (Belgium) --- Multilingualism --- onderwijs --- taalvaardigheid --- taaldidactiek --- OETC
Choose an application
De auteur, van huis uit ingenieur en nu actief als 'thought engineer', geeft met de 'cruciale dialogen'-methodiek mogelijkheden voor effectieve en creatieve oplossingen voor ingewikkelde vraagstukken binnen bedrijven en organisaties. De methodiek bevat vier fasen: communicatie, appreciatie, imaginatie en transformatie. Het gaat (niet per se lineair) van feitelijke waarnemingen, via overtuigingen naar doelen en middelen. In de gesprekken zijn voorwaarden en vaardigheden nodig. Voorwaarden zijn vertrouwen en openheid (fase één), nieuwsgierigheid en tolerantie (fase twee), verbinden en creativiteit (fase drie) en vasthoudendheid en interafhankelijkheid (fase vier). Benodigde vaardigheden zijn onder meer kernvragen formuleren, bevestigend parafraseren, vinden van plussen achter de min, doorvragen, herkaderen, gebruik van metaforen, evaluatie en feedback. Het boek is helder van opzet, bevat meer moeilijke woorden dan gemiddeld, maar is in dit onderwerp behoorlijk allesomvattend. Met schema's en cartoons in zwart-wit en een register. (Peter de Boer) © NBD Biblion In bedrijven voert men volgens Roels dagelijks dialogen om problemen op te lossen en vragen te beantwoorden. Voor deze gesprekken heeft hij een leidraad opgesteld, waarbij elk niveau het onderliggende niveau opleidt en coacht. Daarbij moet men waarderend luisteren, nadien oplossingen zoeken en die consequent uitvoeren.
Gesprekstechnieken. --- Veranderingsmanagement --- Organisatie --- Leidinggeven --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- mondelinge communicatie --- management --- communicatie --- Leiderschap
Choose an application
en begeleiders op http://www.volgenswilly.be
Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- Dutch literature --- personen met een mentale beperking --- voorleesboeken (genre) --- voorzieningen voor personen met een beperking --- leefgroepen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Makkelijk lezen (genre) --- 376.3 --- Personen met een mentale handicap --- Leefgroepen --- Instellingen --- personen met een mentale handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Leesprobleem --- Leesbevordering --- Vriendschap --- NT2 --- OKAN --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Makkelijk lezen
Choose an application
Waarom is België zo'n sterke democratie? Wat is het grote verschil tussen een democratie en een dictatuur? Hoe moet je stemmen en waarom kun je niet anders dan je interesseren voor politiek? In Kies-koorts ontdekken uw leerlingen wat politiek is, waarom politiek zo'n belangrijke plek in ons dagelijkse leven inneemt en vooral hoe ze moeten stemmen. Kies-koorts kan ieder jaar – verkiezingen of niet – ingezet worden. Interessant is ook dat uw leerlingen leren argumenteren en een standpunt innemen.
PAV --- Jeugd en politiek. --- Verkiezingen. --- Beroepsonderwijs. --- Didactics of secundary education --- verkiezingen --- Didactics of social education --- politiek --- PAV (project algemene vakken) --- democratie --- SO (secundair onderwijs) --- leerboeken --- 485.9 --- project algemene vakken --- schoolboeken --- 485.6 --- Democratie --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- 486.8 --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Verkiezingen --- Project algemene vakken
Choose an application
This book systematically and consistently analyses a wide range of symbols for Europe, critically interpreting their often contradictory or ambiguous dimensions of meaning and uncovering several astonishing aspects of how Europe is currently identified - from above by the political elites as well as from below in critical arts or everyday life; from the inside by European actors but also from the outside by its surrounding others. The focus is on the European Union's main symbols, but they are interpreted in relation to a diverse range of other alternatives, so as to uncover the main facets of
Europe -- Economic integration -- Social aspects. --- Europe -- Symbolic representation. --- Signs and symbols -- Europe. --- Europe --- symbols --- European identity --- European flag --- European anthem --- euro --- European Union --- Group identity --- Signs and symbols --- Representation, Symbolic --- Semeiotics --- Signs --- Symbolic representation --- Symbols --- Abbreviations --- Omens --- Semiotics --- Sign language --- Symbolism --- Visual communication
Choose an application
Law of civil procedure --- Family law. Inheritance law --- Belgium --- Inheritance and succession --- Joint tenancy --- Successions et héritages --- Copropriété --- liquidation judiciaire --- notariaat --- 347.62 --- 347.62 Huwelijksrecht. Huwelijksvoorwaarden. Huwelijksformaliteiten. Nietigheid, aanvechtbaarheid van het huwelijk. Rechten en plichten van echtgenoten --- Huwelijksrecht. Huwelijksvoorwaarden. Huwelijksformaliteiten. Nietigheid, aanvechtbaarheid van het huwelijk. Rechten en plichten van echtgenoten --- gerechtelijk vereffening --- notariat --- Notaries --- Partition --- Liquidation --- Civil procedure --- Ebooks --- E-books --- Belgique --- Notariat --- Partage (droit) --- Procédure civile
Listing 1 - 10 of 756 | << page >> |
Sort by
|